Nu är fullmäktigelistan färdig.

”Jag är oerhört stolt över att presentera vår fullmäktigelista inför valet 2018”

Jag är oerhört stolt över att presentera vår fullmäktigelista inför valet 2018. Jag vill också tacka för att jag återigen har fått förtroendet att vara första namn på vår lista. Jag lovar att göra allt jag kan för att uppfylla era förväntningar på mig. Den nya listan innehåller 38 namn och ända till plats 33 har vi varannan kvinna. Bland de 20 första så har vi 7 nya namn varav de flesta är kvinnor. Vi har många nya medlemmar och det som gläder mig enormt är att vi av de 20 så är 4 st under 30. Är också stolt över att vi har åldersrika på vår lista, allt för att spegla kommunen i sin helhet. Medelåldern på de 20 första namnen är 53,5.Nu ser vi fram emot en aktiv valrörelse och få många nya idéer och frågor från våra medborgare.

Agneta Hägglund

1, Agneta Hägglund, 67 år, Oppositionsråd, Bålsta2, Werner Schubert, 70 år, Chefspilot, Bålsta3, Helene Cranser, 48 år, Fritidsledare, Bålsta4, Fredrik Anderstedt, 41 år, Montör, Skokloster5, Begonia Randhav, 25 år, Juriststudent, Bålsta6, Lars-Göran Bromander, 75 år, Byggnadsarbetare, Bålsta7, Inger Wallin, 66 år, Vårdomsorgspersonal, Bålsta8, Sven Erkert, 58 år, Yrkeslärare, Skokloster9, Eva Staake, 69 år, Ombudsman, Bålsta10, Sven-Olov Dväring, 68 år, Ombudsman, Bålsta11, Maria Annell, 56 år, Säljare, Bålsta12, Pyry Niemi, 53 år, Riksdagsledamot, Bålsta13, Anna Larsson, 44 år, Verksamhetschef, Bålsta14, Antonio Lopez, 62 år, Ombudsman, Bålsta15, Shiva Samadi, 25 år, Studerande, Bålsta16, Jonny Ekblom, 58 år, Betongvaruarbetare, Bålsta17, Carolina Cranser, 23 år, Vårdbiträde, Bålsta18, Gabriel Tidestav, 20 år, Studerande, Bålsta19, Irene Lundbäck, 68 år, Pensionär, Bålsta20, Sixten Nylin, 77 år, Civilekonom. Bålsta21, Solweig Lundkvist, 71 år, Kock, Bålsta22, Kurt Hedman, 78 år, Pensionär, Bålsta23, Lilly-Ann Strömberg, 70 år, Pensionär, Bålsta24, Joakim Ringvall, 55 år, Ungdomssamordnare, Bålsta25, Ulla Hedman 73 år, Pensionär, Bålsta26, Harry Lövstav, 68 år, Målare, Bålsta27, Hariette Nordström, 69 år, Pensionär, Bålsta28, Jan Barrefors, 73 år, Ingenjör, Bålsta​29, Linda Bernlind, 45 år, Chef ekonomi, Bålsta30, Magnus Palmgren 52 år, Ombudsman, Skokloster31, Marie Roos, 63 år, Purser, Bålsta32, Marcus Carson, 62 år, Docent i sociologi, Bålsta33, Britt-Marie Dväring, 67 år, Innesäljare, Bålsta34, Stefan Petrusson, 67 år, Utvecklingsledare, Bålsta35, Christer Persson, 55 år, Personalchef, Bålsta36, Bertil Kinnunen, 54 år, Regionråd, Bålsta37, Rune Westerlund, 59 år, Servicetekniker, Bålsta38, Leif Hagelin, 79 år, Pensionär, Bålsta